Klopt deze tabel?

Dit moeten de waarden zijn van de eenheidscirkel op (0;2pi)

De vraag is alleen of ik de tabel foutloos heb gemaakt.

De ''opmerking'' is niet van toepassing.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde

Het beste antwoord

De tabel is correct.

Je zou inderdaad nog de 0 kunnen toevoegen, en zoals je al schrijft is sin(0) gelijk aan sin(2pi) en is cos(0) gelijk aan cos(2pi).

Toegevoegd na 4 minuten:

Overigens onthoud ik dit altijd met een ezelsbruggetje. Je hoeft alleen maar te onthouden dat de sinus de y-coördinaat is, en de cosinus de x-coördinaat. Verder moet je onthouden dat de "mooie" hoeken 0°, 30°, 45°, 60° en 90° zijn - die kun je dan makkelijk omrekenen naar fracties van pi.

Als je bovenstaande dingen onthoudt, zet je bovenstaande "mooie" hoeken op een rij. De sinus van die "mooie" hoeken is dan achtereenvolgens ½√0, ½√1, ½√2, ½√3 en ½√4. Voor de cosinus zet je dit rijtje andersom.

(Dit klinkt ingewikkeld, maar als je één keer heel nauwkeurig leest en daarmee het principe doorhebt, is het heel makkelijk.)
Cryofiel