hoeveel nullen heeft een milliljard

Toegevoegd na 11 minuten:
mensen, er staat MILLILjard, dus niet miljard...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde
6.7K
itsme
13 jaar geleden
nooit gehoord van een milliljard. is dat een mili-miljard of zo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_grote_getallen
boven een googolplex, het grootste getal wat mij uitschrijfbaar lijkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is dat zo, mag je het exponent nemen en dan heeft het getal zoveel nullen?

Het beste antwoord

Er is een trucje om te weten hoe je grote getallen moet noemen:
Deel het aantal nullen door 6 en rond naar beneden af.
Is je antwoord 1 dan gebruik je het voorvoegsel mil-.
2 Bi
3 Tri
4 Quadril
5 Quintil
6 Sextil
7 Septil
8 Octil
9 Nonil
10 Decil

60 nullen wordt dus 60:6=10 Deciljoen. 63 wordt dan Deciljard.
Dit is Latijns.

Milli = 1000. 1000x6 is 6000. Het achtervoegsel -jard geeft aan dat het 6003 wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

9 nullen.

dus 1 000 000 000 ;)

als je met significante cijfers werkt wordt het opgeschreven als

1,0 x 10^9
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een milimiljard (geen miljard) heeft 6003 nullen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een miljard 9 nullen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja?, kan je gewoon het exponent nemen en het getal heeft dan zoveel nullen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol, ik vond het juist zo goed dat jij het getal wel goed las...+!