wat is de oppervlakte van een geodriehoek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde
2.5K
Kimath
13 jaar geleden
(Base x Hoogte) : 2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De "halve BH". ^^
MissBiggie
13 jaar geleden
trefwoord "adriaan" ??

Het beste antwoord

Dat is afhankelijk van de grootte van de geodriehoek. Je kunt het wel heel gemakkelijk berekenen:

vermenigvuldig de de lengte van de twee zijkanten die aan beide zijden van de rechte hoek zitten. Dat is dan de oppervlakte van het vierkant dat gevormd wordt als je 2 identieke geodriehoeken met de diagonaal tegen elkaar zou leggen.
Die oppervlakte deel je door 2 en dan heb je het oppervlak van 1 geodriehoek.
Als de uitleg te onduidelijk is, zal ik nog wel een tekeningetje uploaden.

(Bijvoorbeeld: beide zijden zijn 10 cm.
10x10= 100 cm2. Delen door 2 is 50 cm2.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben het hier uiteraard over de oldschool original geodriehoek. Die heeft maar 1 maat! Toch bedankt voor de moeite;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn laatste wiskundeles was in 1972, daarna heb ik nooit meer met die dingen gewerkt. Ik heb geen idee hoe groot ze precies zijn :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@trudy
wij hebben het natuurlijk?
U heeft het 'natuurlijk' over een bepaalde geodriehoek
het was duidelijker geweest dit even te vermelden in de vraag (bij aanvullende info, daar is deze voor bedoeld) @Manjo, ik ben het beslist niet eens met de min gezien je duidelijke antwoord met info.
+1!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@eucalypje: tnx!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ik geef er nog een + bij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en ik ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk...!!! dat schiet lekker op!! :))

Andere antwoorden (3)

oppervlakte driehoek = 0.5 x breedte x hoogte = 0.5 x 22.5 x 11.5 = 129.4 cm2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een geodriehoek heeft een hoogte die gelijk is aan de halve breedtee (hoeken van 45 graden). Ik meen dat die nare dingen net over de gehele breedte een schaalverdeling voeren. Ik dacht dat de halve breedt 7.5 cm or 7.8 cm is. De oppervlakte is dus 7.8*7.8 cm^2= 60.8 cm^2. (virtueel door midden gebroken en als een vierkant neergelegd.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Halve hoogte maal de breedte
Oftewel
1/2 x h x b