afstand kun je uitrekenen als je tijd en snelheid weet.
snelheid = afstand / tijd
afstand = snelheid * tijd
tijd = afstand / snelheid

dan moet je wel rekening houden met welke eenheden je gebruikt, bijvoorbeeld KM en KM/uur
dan weet je dus hoeveel uur je er over doet,
als je Meter en M/sec gebruikt is je antwoord ook in seconden
en moet je dit weer vermenigvuldigen met 3600, dan heb je je antwoord weer in M/uur

Toegevoegd na 1 minuut:
als je het laatste vermenigvuldigd met 3,6 ipv 3600 heb je je antwoord gelijk in KM/uur

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je de snelheid hebt wel. Snelheid= afstand / tijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je het over appels en peren hebt, in dit geval over twee verschillede eenheden, is dit niet mogelijk.
Er ontbreekt nog een gegeven. Welke zou dat kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je dan de snelheid van het licht moet hebben. Afstanden tussen planeten worden ook in lichtjaren gemeten. 1 lichtjaar is 9500 miljard kilometer.
Het jaar is de tijd en de km de afstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lichtjaar is dus nog steeds afstand, geen tijd.