INT(x^n) = 1/n * x^(n+1)
Dus voor n = 10 en het resultaat met 5 vermenigvuldigen krijg je dan:
5 *INT(x^10) = 5 / 10 * x^(10+1) = 1/2 * x^11

Toegevoegd na 38 seconden:
O, en met een constante erbij, dus:
1/2 * x^11 + c
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

5x 10 = 50 en een - er voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een integraal bestaat uit een functie die je wilt integreren en een interval waarover je wilt integreren.

Een integraal bereken je door de primitieve van de functie te bepalen, en de waarde van deze functie vervolgens in het eindpunt en het beginpunt van het interval te bepalen en deze van elkaar af te halen.

De primitieve van 5x - 10 is 5/2x^2 - 10x + C

Primitieve van x^n = (1/(n+1)*)x^(n+1)
{ als n niet gelijk is aan –1 }

Als je het interval weet dan is het een kwestie van invullen en van elkaar afhalen