Hoe kan ik mijn wiskunde cijfer het makkelijkst omhoog halen zonder er veel tijd voor in te steken ?

Ik heb moeite met wiskunde, voor alles sta ik een 7 of 8 alleen voor wiskunde een 5.
Het moet echt omhoog!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde
1.7K
Kimath
13 jaar geleden
Tsja, je zult toch beter je best moeten doen voor betere cijfers. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sigh heb ik duss ook hoe hard ik ook mijn best doe het blijft een 5
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas komt het bij mij nooit hoger dan een 4.....
amigo
13 jaar geleden
ik vraag me ook wel eens af hoe ik miljonair wordt zonder er iets voor te doen, wat verwacht je hier nou echt voor antwoorden op.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik kon zou ik je plussen Mion - dan maar zo: +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
knap van je wetenschapper, maar als iemand op een makkelijke manier, zonder er veel tijd in te willen steken.....nog iets wil bereiken.......? ga jij er dan je tijd wel in steken?

Antwoorden (4)

antwoorden blad stelen van je lera(a)r(es)...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder tijd en moeite ergens in te steken, zal je niet zomaar goede resultaten kunnen boeken.
Dus opletten in de les, je huiswerk maken, eventueel bijles nemen, goed oefenen en je best doen! En dat gaat nu eenmaal niet zonder tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk dat wiskunde niet meer is dan een paar "trucjes": een paar verschillende formules die je tot je beschikking hebt.

Je moet zorgen dat je de verschillende "trucjes" kent. Die zijn vrij simpel uit je hoofd te leren. Dat moet je eerst doen.

Het moeilijkste van wiskunde is om te weten in welk geval je welk "trucje" moet toepassen, of - nog moeilijker - een combinatie van trucjes.

Dat kun je leren door te oefenen en bij elke opgave heel bewust jezelf de vraag te stellen waarom je in dat geval de ene, en niet de andere formule nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist de mensen die wiskunde zien als trucjes, en niet echt snappen wat ze doen en waarom ze dat doen zullen moeitje hebben om hun cijfer omhoog te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is dus juist wat ik niet bedoel! Het gaat erom dat je leert wiskunde niet te zien als ingewikkelde brei, maar als keurig geordend geheel, waarin vergelijkbare gevallen steeds dezelfde oplossingsmethode hebben. Ik noem die oplossingsmethoden "trucjes", maar dat is een woordkeuze.
Dat kan niet. Misschien kun je je docent om advies vragen, die weet misschien precies waar het aan scheelt bij jou en kan je tips geven hoe je je zwakkere punten kunt verbeteren.