Patience in Windows. Vraag: hoe groot is de kans dat een spelletje 'uit' komt ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wiskunde
5.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn record was iets van 87 seconden... Nu doe ik er minuten over. Honderden keren gespeeld. Schatting: 1 op de 3 keer.
AWM
14 jaar geleden
Maar ik heb nog wel een vervolgvraag:
Is tactiek belangrijk? Of maakt het allemaal niets uit...

Het beste antwoord

Nog meer statistische lol m.b.t. het antwoord:

http://www.scholieren.com/werkstukken/23054
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit antwoord verbaast mij ook, maar heel groot.
De kans dat je het uit kunt spelen is 82-91.5%.
14 jaar geleden
Ik speel het bijna 100% uit maar daar is natuurlijk wel een trukje voor.
ctrl-alt-shift tegelijk indrukken en je speelt kaart voor kaart. Komt bijna altijd uit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan ook via bestand -> opties en dan kan je ook 1 kaart tegelijk spelen
Of je patience uit kunt spelen, hangt heel erg af van welke vorm van patience / solitaire je speelt. De standaard met de oud eversies van WIndows meegeleverde Klondike-versie komt als je eerlijk speelt iets meer dan drie van de vier keer uit.

FreeCell , van latere versies, schijnt 100 % van de keren uit te komen, althans de ' meegeleverde' tigduizend potjes. Ik ben de uitdaging ooit uitgegaan en (in ruim een jaar) tot 2500 gekomen en inderdaad allemaal uitgespeeld, maar er zijn ook niet-uitspeelbare volgorden te bedenken.

Met de nieuwste versie is Spider Solitaire meegeleverd ; in de moeilijkste variant )(4 dekken) is 1 op de 50 spellen uitspelen al een hele prestatie. Andere varianten als Addiction Solitaire en Crescent kennen nog lagere ' uitspeelkansen' .

Maar er zijn zo'n 500 (zoi niet meer) variaties van patience op de ' markt' , dus voor elk wat wils, van gokker tot strateeg.