Als je het aantal graden weet, wat weet je dan van het hellingsgetal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde

Antwoorden (3)

Het percentage
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je een voorbeeld geven? en wat heb je aan dat percentage?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En is daar een formule voor? stel dat het percetage= 23.9 procent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
100% = 45gr. dus 45 : 100 = 0,45
23,9 x 0,45 = 10,755 gr. of denk ik nu te simpel ?
Als je het een weet, dan weet je de ander ook.
* Het hellingsgetal is de tangens van de hoek.
* De hoek is de arctangens van het hellingsgetal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, echter alleen bij een rechthoekige driehoek. Het hellingsgetal = de verticaleverplaatsing/de horizontale verplaatsing.
Bij een rechthoekige driehoek dus de verticale rechthoekzijde/liggende rechthoekzijde.
Als je het aantal graden weet van één scherpe hoek dan is de andere scherpe hoek 180°-90°-de bekende hoek. Als je alle hoeken weet van een rechthoekige driehoek kun je ook de verhoudingen van de zijden bepalen en daarmee het hellingsgetal berekenen.