Mag ik dit zo formuleren?

Morgen heb ik een wiskunde toets over o.a. de Abc-Formule. Toen kwam er dit uit.

D=0 Omdat er maar 1 snijpunt is.
y= 2x Kwadraat - 8x + P
A=2 B=-8 C=P

D = B Kwadraat - 4AC
D = 64 - 8P = 0

En daar zit't mag ik dan gewoon neerzetten is gelijk aan 0? Nu staat er namelijk 2x het = teken?

Bij voorbaat dank.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik denk dat ik het zo ga formuleren op mijn proefwerk.

D = 64 - 8P
D = 0

Dus 64 - 8P = 0.
Correct?

Toegevoegd na 19 minuten:
MufMuf, je bent echt top.
Dankje voor de 2de keer. :D

Toegevoegd na 19 minuten:
Ook SenorKwabi bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde

Antwoorden (2)

Als D = 0 én 64 - 8P = 0 én D = 64 - 8P; dan mag je dit zo formuleren, ja. Kortom: het moet allemaal aan elkaar gelijk zijn, wil je het zo mogen formuleren.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ook de formulering van je toevoeging na 11 minuten is correct. Het mag op beide manieren. Ik zou zeggen: kies degene die jou het best past en die jíj het duidelijkst vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als
D = 0
D = 64 - 8 P

Dan streep je beiden D's weg, krijg je 64 - 8P = 0