waarvoor is wiskunde?

is het echt zo belangrijk om te weten wat Pythagoras enzo is ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde

Antwoorden (8)

het is wel makkelijk als je later iets kunt berekenen.In bijna elk beroep komen wel vormen van wiskunde voor.
dus het is heel belangrijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het dagelijkse leven kom je allerlei wiskundige vraagstukken tegen. Het is wel erg belangrijk, dat je hiermee uit de voeten kan.

De stelling van Pythagoras kun je bijvoorbeeld nodig hebben, als je thuis aan het klussen bent.
13 jaar geleden
Het is belangrijk om je hersenen te pijnigen en om je te stimuleren om slimmer te worden.
Zodat je eventueel een vervolg opleiding kunt gaan doen. En in sommige beroepen heb je het wel degelijk nodig, zoals piloten, wiskundigen, natuurkundigen, wetenschapper, enz, enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je van plan bent om na je opleiding een universitaire opleiding te doen? maar daar is het zeker van belang.
Alhoewel de stelling van Pythagoras daar misschien iets minder belangrijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wereld zit vol met wiskunde. Maten, verhoudingen, vormen, het is allemaal wiskunde.

Ook de berekening van je pensioen en je hypotheek gaat met wiskunde. En het is best handig als je in ieder geval begrijpt hoe je wordt genaaid...
13 jaar geleden
Heel belangrijk. In diverse spelletjesprogramma's op tv wordt hier namelijk naar gevraagd. Goed leren dus voor het geval je ook eens in zo'n show staat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wiskunde ligt ten grondslag aan praktisch alle bètawetenschappen,zoals fysica,scheikunde,biologie,astronomie,e.d die de exacte wetenschappen vormen.

Verder uiteraard in de toegepaste wetenschappen: de techniek,elektronica en natuurlijk in de directe praktijk van alle dag,zoals de bouw van gebouwen,bruggen,wegen,enz. en de industrie (auto's,vliegtuigen,scheepsbouw,enz.)

Dus kortom: ja,dáárom is wiskunde cruciaal binnen de wereld der wetenschap en technologie.

Zelfs in wetenschappen als b.v. demografie en economie
is wiskunde van onmisbaar belang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De belangrijkste formule, die je voor je schoolcarrière van wiskunde moet onthouden is hoe je gemiddelde uitrekent.
Dan kan je zien of je nog hard moet leren of niet ;).

maar ff serieus: wiskunde is overal. Bedenk maar als je iets gaat kopen met 25% korting kan je uitrekenen hoeveel je het dan gaat kosten. Je kan voorspellen hoeveel mensen er in 2050 in nederland wonen. Je kan uitrekenen hoever je achter je voorganger moet rijden op de snelweg om op tijd tot stilstand te komen...

En zo kan je nog wel even doorgaan...