Wie kan dit ontcijferen 2?

(Deze 2 regel moeten aan elkaar geplakt worden)

ZGV6ZSBjb2RlIGhlYiBpayBnZWdlbmVy
ZWVyZCBtZXQgQmFzZTY0

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wiskunde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je niet gewoon een beetje op je toetsenbord lopen rammellen..?
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het is echt serieus!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ja, serieus... :-P

Het beste antwoord

Pfff...

Het is een in Base 64-gecodeerde zin, die luidt:
"deze code heb ik gegenereerd met Base64"

Leuk hoor. En nee, de 2 regels moeten helemaal niet aan elkaar geplakt worden.

Base64 wordt vooral gebruikt om binaire data zodanig te versturen dat het door zo veel mogelijk systemen ongewijzigd doorgestuurd kan worden, zonder dat er allerlei coderingen/decoderingen aan te pas komen.

Bijlagen in e-mails maken er veelvuldig gebruik van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sja, één van de voordelen van een foute mailclient, wat nieuwsgierigheid en wat (studenten)tijd is dat je dat soort dingen ook leert... :-\

Andere antwoorden (2)

Dit lijkt me een string die door een webapplicatie is gegenereerd om je sessie op de website te identificeren. Het kan bijvoorbeeld een versleuteling zijn van de gegevens die je in een eerder scherm hebt ingevuld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, omdat dat je vraag was: nee, dat kan ik niet zo ontcijferen. Sterker nog, als het goed is, steekt het algoritme dat de string heeft gegenereerd zo in elkaar dat het niet zomaar te ontcijferen is. Zeker niet als het, zoals ik vermoed, om een betalingsroutine gaat. Het is niet de bedoeling dat iemand die deze string onderschept daar zomaar jouw creditcardgegevens of iets dergelijks uit kan achterhalen...
Kan ook een MD5 zijn, maar wel een poging doen. Overigens moet ik nu wel zeggen dat 1x leuk is, maar dat je nu met herhaaldelijk dit soort vraagjes op te gooien geen punten scoort bij de Moderators (ik vind het ook niet erg goed).

Omdat er een y in voorkomt, kunnen er 3 dingen zijn:
1. Het is een URLencoding of sessie variabele bij websites.
2. Het is een rotzooitje
3. Het is een zin die bewerkt is door transponentie.

Doe dit een beetje tussen werk door, dus zal zo een aanvulling zetten (tenzij antwoord eerder al wordt gegeven).

Toegevoegd op 29-05-2009 12:40:51
Het antwoord staat hieronder en ik had dit uiteindelijk niet gevonden met het lijstje van aanpakken die ik gebruikte (tenzij ik mijn eigen punt 1 nog onder de loupe had genomen).