Teken een lijn van 6 cm. Eén kant wordt A, de andere kant wordt B. Verstel een passer op een straal van 5 en zet die in punt A en maak een rondje (hoeft niet rond te zijn). Zet dan je passer op 9 cm en zet die nu in punt B en maak weer een rondje. Beide rondjes zouden nu een punt moeten hebben waarin ze elkaar snijden. Dat wordt punt C van je driehoek. Nu AC en BC met elkaar verbinden en dan ben je klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de methode inderdaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Zo doe je dat.
Zet 3 punten en noem die A, B en C. Zorg dat punt A en B 6cm van elkaar afstaan. Punt B en C 9cm en punt A en C 5 cm van elkaar. Trek dan lijnen tussen de punten.