Hoe kan ik het beste oefenen voor wiskunde??

Ik heb heel erge moeite met wiskunde terwijl ik op de basisschool altijd tussen en 8 en 10 haalde. Hoe kan ik beter worden in Wiskunde

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde

Het beste antwoord

Oefenen, oefenen, oefenen. Wiskunde is vooral een kwestie van dingen herhalen, totdat je patronen ziet. Op de basisschool leer je vooral rekenen, maar wiskunde is weer net een stap verder. Vraag je leraar als iets niet duidelijk is, maak desnoods samen een opgave als dat kan. Ikzelf snapte ook wel van wiskunde dingen niet, maar op een gegeven moment krijg je iets door. Maak huiswerk, hoe vaker je het doet, hoe meer je het snapt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zoek een klasgenoot of een oudere jaars die het goed kan en die het leuk vindt om jou er door te slepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hierboven staat het al: oefenen en huiswerk maken. Blijf niet te lang hangen bij een opgave die je niet begrijpt. Markeer deze in je schrift en vraag je leraar er de volgende les naar.

Ik wil eraan toevoegen: als je iets al veel geoefend hebt en het lukt nog steeds niet.. kijk eens waar het mis gaat als je een opgave maakt. (Daarvoor moet je wel de uitwerking van de leraar hebben gekregen, want aan alleen een antwoord heb je niets.) Misschien gaat het wel steeds bij het lezen mis, bij het bedenken van de berekening, of misschien maak je een rekenfout.

Bijles kan ook. Dan krijg je meestal één op één of in een kleine groep les en kan meer aandacht aan jouw vragen besteed worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie nathan