Welke dieren die nu op aarde leven kwamen ook voor in de tijden van dinosauriërs?

En daarmee bedoel ik dieren die niet over zijn gegaan tot een andere soort.
Zoals krokodillen/schildpadden.
Welke dieren van tegenwoordig zijn vrijwel identieke afstammelingen van de tijd waarin dinosauriërs leefde?

En welk dier is daarmee het oudst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.6K

Antwoorden (3)

Kakkerlakken, mieren, pissebedden, duizendpoten, veel kruipende insecten dus. En diverse soorten haaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleine zoogdieren (de mens is ook een zoogdier).
Ook vogels stammen af van de dinosauriërs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens jouw vraagstelling: GEEN

Je haalt het element eruit in je vraagstelling die in elke diersoort voorkomen en dat is evolutie.

Dieren die 200miljoen jaar geleden er ook al waren en er nu nog zijn zijn JUIST de krokodillensoort bijvoorbeeld. Uiteraard zijn ze geëvolueerd. Maar dat geldt voor elke diersoort.