Hoe hoog is een gemiddelde golf?

Ik zag op Discovery Channel een programma en ze hadden het over een vier meter golf. Is dat heel hoog? Hoe hoog is er eentje in Nederland, om normaal op te kunnen surfen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (4)

In nederland kan je nooit echt goed surfen, want de golven blijven hier altijd lager dan 1 meter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een golf van 4 meter aan het strand is echt behoorlijk indrukwekkend. In Biarritz (golf van Biskaje, waar voor Europese begrippen hoge golven voorkomen) zijn de golven bij normaal weer zo'n 1,5 à 2 meter.
Op volle zee komen wel hogere golven voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een golf van 4 meter is niet extreem. Tijdens stormen zijn golven tot 10 meter nog normaal.

In de echter surf gebieden worden golven gebruikt waar je soms aan de binnenkant van de golf-breking kan surfen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de Noordzeekust Nederland en België zijn de golven zowat 70cm gemiddeld.Wanneer je verder in de Noordzee gaat worden ze gemiddeld een stuk hoger.
In de volle Noordzee ter hoogte van Noorwegen kan dat gemiddelde oplopen tot 3 meter en meer.
De Hoogtes worden net zoals het weer voorspeld.
Deze link laat U duidelijk zien hoe het momenteel gesteld is in de Noordzee