Wat zal er gebeuren met onze maatschappij als er een langdurige zonnestorm optreedt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Zonne energie voor iedere airconditioner een warm klimaat droogte met gevolg honger Enorme regen buien weg spoelen van vruchtbare aarde en oogsten honger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zonnestorm beinvloed bijvoorbeeld radio signalen en kan elektriciteitscentrales doen uitvallen. Als dit heel lang duurt en we hebben dus geen stroom en geen contact meer met elkaar kan dit in theorie de maatschappij behoorlijk ontwrichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn diverse gevolgen. het uitvallen van de stroom. maar vooral ook van veel communicatiesatellieten. dan kun je niet meer bellen, tv kijken, pinnen, e-mailen, internetten enz enz enz.
winkels, kantoren, benzinepompen, alles wat werkt door computersturing vanaf een ander locatie werkt niet meer.
kranten verschijnen niet meer of alleen zeer beperkt.
50 jaar geleden was dit allemaal heel normaal. toen was er nog geen massacommunicatie via satellieten en toch marcheerde alles zoals het moest. ik denk dus dat het grootste probleem is, dat we daar niet meer mee kunnen om gaan. en als iedereen met de handen in het haar zit, dan ontstaat er eenzelfde situatie als bij paniek, dan probeert iedereen tegelijk de uitgang (de oplossing) te bereiken.
ik heb nu al medelijden met de overheid, want mocht het ooit gebeuren, dan krijgen zij overal de schuld van, of ze er nu wel of niets aan hebben kunnen doen om dit te voorkomen.