Metrisch Stelsel

Waarom heb je in de Verenigde Staen en het Verenigd Koningkrijk een ander metrisch stelsel als bijvoorbeeld de rest van West-Europa?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Nou kijk. Dat is niet zo. De metrische stelling, dat is er maar eentje, en die is overal. Allen is zo dat de engelanders die hadden vroeger de imperiaal stelling, en is nu officiel vervanging door de meters maar dat de sommige mensen, die doen niet met de voorruitgang enzo en daarom nog soms de insjen enzo.
De Amerikanenzen, die heb nog wel de systeem met de yard en en de pound en zo verdeert, maar is eigenlijk ook de metrieke stelling. Want! Dat de officiel! De definitie van de yard, dat is gebasis op de meter. Dus doen wel de Amerikanenzen dat ze anders doen dan wij, maar iondirectie toch de metrieke stelling.

Toegevoegd na 30 minuten:
Met in de bronlinkding de bewijs dat de yard gewoon de meter is, en dus dat gewoon de metrieke stelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de VS en Groot brittanie heb je van oorsprong de engelse maten (inches, feet, mile).
Dit is een andere manier van meten.

Ons metrisch stelsel is gebaseerd op een eenheid die bij alles gelijk is.
10 mm is 1 cm
10 cm is 1 dm
10 dm is 1 meter
enz. enz

Voor het heleverhaal over de engelse maten kun je beter kun je beter op de link onder klikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weigeren om te veranderen.
In Frankrijk praten ze nu nog over de Franc en ze bedoelen soms daarmee nog de 'oude' franc.
Wat kost dat stukje grond?
65 miljoen franc!
en in Euro's ?
10000 Euro

Zo is het ook in Engeland bijv. Mensen hebben de grootste moeite met het ;vertalen' naar het metriek stelsel.
Net zoals er in nederland nog mensen zijn die consequent euro's naar guldens omrekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hun stelsel is niet eens metrisch, het is lastige koppigheid en gebaseerd op redelijk onbruikbare maten.
Wel zie je in Amerikaanse en Engelse SF films, dat ze metrische stelsel gebruiken.
Dus gaan ze eens over.
Nadeel is dat in het internationaal vliegverkeer de Engelse maten wel als standaard gebruikt worden, zelfs in Europese landen en bij Europese maatschappijen.
Wel staat de vertaling in meters en centigrades ( Celsius) steeds vaker op de computers naast de Engelse maten
Het invoeren van het SI. stelsel zou een pittige herziening te beslechten zijn, maar dan moet daar wel mee begonnen worden.
Zie het daarom maar als een andere taal......., een DODE taal.