Zal de mens steeds minder agressief worden?

Vroeger was agressie nodig om te overleven. Nu we niet meer jagen en niet meer hoeven te overleven, zou agressie kunnen uitsterven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zal altijd agressie blijven, kijk naar de US voor een beetje olie. + Later zal er veel problemen ontstaan met waterverbruik en waterreservoirs, bevolkingsdichtheid (minder landbouw),...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee ik denk het niet want er zijn nog veel factoren en triggers over om deze emotie optewekken. ik denk niet dat dat snel zal gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ziet juist dat de agressie in de maatschappij de laatste tientallen jaren alleen maar toeneemt. De maatschappij verhardt en mensen moeten zich juist weer leren te weren tegen deze agressiviteit.
13 jaar geleden
Agressie was niet nodig, overlevingsinstinct en geweld wel.
Ik denk persoonlijk dat het steeds erger zal worden gezien het feit dat er steeds meer verwacht wordt van mensen in steeds minder tijd waardoor ze steeds meer onder druk komen te staan wat leidt tot frustratie en dit KAN resulteren in agressie. Als 1 persoon agressief wordt en dit uit jegens een ander dan is het natuurlijk dat die ander ook daar weer op reageert. Ze gaan uit elkaar en zijn hun frustratie nog niet kwijt waardoor ze op een ander weer zo reageren en zo rolt het balletje door.
Wat ook niet mee zal helpen is, in het geval van Nederland dan, het steeds drukker wordt in het openbaar. En hiermee bedoel ik dus op wegen (agressie in verkeer), winkels (niet snel genoeg geholpen), grote festivals (incl. drank e.d.).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Mattheüs 5:5) ...Gelukkig zijn de zachtaardigen, want zij zullen de aarde beërven.

(Psalm 11:5) En al wie geweld liefheeft, haat Zijn ziel stellig.

(Psalm 37:11) . . .De zachtmoedigen daarentegen zullen de aarde bezitten, En zij zullen inderdaad hun heerlijke verrukking vinden in de overvloed van vrede.

(Micha 4:3-4) . . .En hij zal stellig rechtspreken onder vele volken en de zaken rechtzetten met betrekking tot verre, machtige natiën. En zij zullen hun zwaarden tot
ploegscharen moeten smeden en hun speren tot snoeimessen. Zij zullen, natie tegen natie, geen zwaard opheffen, ook zullen zij de oorlog niet meer leren. 4 En zij zullen werkelijk ieder onder hun wijnstok en onder hun vijgenboom zitten, en er zal niemand zijn die [hen] doet beven; . . .

(Openbaring 21:3-4) . . .Toen hoorde ik een luide stem, afkomstig van de troon, zeggen: „Zie! De tent van God is bij de mensen, en hij zal bij hen verblijven, en zij zullen zijn volken zijn. En God zelf zal bij hen zijn. 4 En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.”