Waarom voelt een stoel waarop net iemand heeft gezeten warmer aan dan een stoel waarop je zelf net hebt gezeten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

ik denk dat het lichaam gevoeliger is voor anderen omdat je als mens gewend bent aan je eigen lichaamstemperatuur (denk ik hoor)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je feilloos ervaart dat dát andere warmte is. Goeie Vraag....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad een goede vraag.
Het komt denk ik doordat je eigen lichaamswarmte anders is dan de lichaamswarmte van iemand anders.
Ik maak ook wel eens mee dat stoelen juist minder warm zijn dan andere.
Maar de stoel waar jij op gezeten hebt voelt juist minder warm aan omdat je er al een tijdje op zit en je lichaam gewend is aan deze warmte.
En ik denk persoonlijk dat je weet hoe jouw eigen stoel voelt en als je dan op die van een ander gaat zitten zijn je hersenen wat in de war omdat ze een ander soort warmte verwachtten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet ieders kontje is van dezelfde temperatuur.