ik zie aura's mijn vraag is is het wel echt? of heb ik gewoon kortsluiting in mijn hersenen op dat moment..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag kan je beter stellen in de categorie spiritualiteit. Voor de wetenschap zijn de antwoorden duidelijk: Aura's bestaan niet, die kan je dus niet zien en zal je 'verzinnen' in je hoofd. Er zijn hier genoeg spirituele mensen die wel in aura's geloven en misschien kunnen er een paar ze ook wel zien. Ik in ieder geval niet of alleen maar zo pril dat ik zelf niet weet wat ik zie.
Cryofiel
13 jaar geleden
De wetenschap laat het bestaan van aura's open. Veel mensen beweren dat de wetenschap zou zeggen dat aura's onmogelijk zijn, maar dat is niet zo. De wetenschap constateert slechts dat er nog nooit iemand in staat is geweest te laten zien dat hij/zij aura's ziet. Dat geldt ook voor mensen die zich niet onderwierpen aan een test die door de wetenschappers was opgezet, maar die een zelfbedachte test uitvoerden, in een zelfgekozen omgeving, met zelfgekozen medewerkers. Ook die mensen zijn er nog nooit in geslaagd te laten zien dat er zoiets als een aura bestaat. Simpel gezegd: volgens de wetenschap zijn aura's misschien wel mogelijk, maar voor zover wij hebben kunnen nagaan is er nog nooit iemand geweest die een aura heeft gezien. Daarom gaan we er maar van uit dat aura's niet bestaan. Zodra iemand kan laten zien dat aura's toch bestaan: meld je maar, de deur staat wagenwijd open - je bent meer dan welkom!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zo'n ding nooit gezien hoe ziet dat eruit.
Cryofiel
13 jaar geleden
Die kring om de zon (of maan) wordt meestal een halo genoemd. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Halo_%28lichteffect%29 . De Engelstalige Wikipedia zegt er bij dat zo'n halo ook wel aura wordt genoemd.

Het beste antwoord

Uit je profiel kan ik halen dat je waarschijnlijk iemand bent die wel heel graag daadwerkelijk aura's zou willen kunnen zien en interpreteren. Mogelijk zoek je middels deze vraag een bepaalde vorm van erkenning, of je de aura's nou daadwerkelijk ziet of niet.

Als je ze ziet, kan dat voorkomen uit een probleem met je ogen of iets op neurobiologisch gebied. In dat laatste geval is het raadzaam om een arts te raadplegen, ook al ondervind je er geen last van. Better safe then sorry!

Het is ook mogelijk dat je ze 'ziet' door een combinatie is van fantasie en de hoop om paranormaal begaafd te zijn. Wellicht ben je ook nog eens de gelukkige bezitter van een rijk inbeeldingsvermogen. In dat geval is de enige remedie om met beide voeten terug op aarde te komen en te realiseren dat fantasie per definie niet de realiteit is. (Zodra een fantasie uitkomt, is het immers geen fantasie meer.) Hoe groot je wens ook is om aura's te zien en daardoor inzicht kunt krijgen in het wezen van mens (en wellicht dier?), het gaat niet gebeuren. Snap out of it!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

er van uitgaande dat je niet 'iets' hebt geslikt, lijkt het me dat je een volgende stap in je ontwikkeling hebt gemaakt. Het zien van aura's is niet voor iedereen en ik hoop dat je er op de juiste manier mee zult en kunt omgaan, of dat in de loop van de tijd leert. Ik hoop ook dat je er altijd mee zult blijven omgaan en zelfs verder ontwikkelt en het zult gebruiken voor jezelf en je medemens. Ga alsjeblieft nooit het negeren of wensen dat je het niet had!
Een volgende stap zal zijn de aura's te koppelen aan de chakra's. Je kunt zien wat de staat is van de persoon en op die manier advies geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat vergat ik nog: GEFELICITEERD!!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb geen migraine en heb ook geen bril heb hele goeie ogen. verder zie ik het niet altijd met enige regelmaat.
bij mensen en ik zie het ook in huis hangen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja als het goed is zie je het overal. Eigenlijk betekent het dat je geest zich deels in het astrale vlak bevindt. Je zult de aura's ook zeker bij dieren en planten gaan zien.
O ja, laat je niet ontmoedigen door allerlei negatievelingen... ze weten kennelijk niet waar het om gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh een beetje zoals in de ghost whisperer?
Cryofiel
13 jaar geleden
Ja, zoiets. Maar laat je niet in de luren leggen door je eigen psyche en de goedgelovigen. Controleer eens of je écht aura's ziet. Anders word je meegezogen door mensen die maar al te graag willen geloven dat er "iets" bestaat, maar die een hekel hebben aan dóórvragen (en met reden - inzicht is hun grote vijand).
Er zijn mensen die zeggen dat het zien van aura's echt is [http://gezondheid.rubriek.nl/spiritueel/aura.php]. Anderen zeggen van niet. Het is niet te bewijzen wat iemand ziet. Als je er verder naar wilt kijken zou je kunnen kijken of een sectie endocrynische neurebiologie jouw geval interessant vind om uit te zoeken wat ecxht en niet echt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet zeker weet hoe iets kan en anderen weten het ook niet... Ga voor de meest logische verklaring.
Bij kleine kinderen komt het zien van aura's vaker voor dan bij volwassenen. Ik denk niet dat een menselijk oog iets heeft dat iets als een aura kan waarnemen. Totaal niet logisch. Dus moet het wel in de hersenen zitten... als je het logisch bekijkt.
Logisch, niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geen kortsluiting. Wat het wel zou kunnen zijn, is moeilijk te zeggen zonder jou gedegen te onderzoeken.

Ik kan hier slechts een vermoeden uitspreken.

Mijn vermoeden is dat wat jij ziet, een vorm is van synesthesie. Zie onderstaande Bron voor meer informatie.

Synesthesie bestaat in vele vormen. In jouw geval zou je bepaalde indrukken van sfeer en emotie kunnen zien in de vorm van kleurenkransen, of kleurzwemen - aura's dus.

Die aura's zijn er dan niet echt, net zoals de letters en cijfers die kleur-synestheten zien niet echt kleuren hebben - maar de kleur-synestheten zien die kleuren echt.

Zo ook met "jouw" aura's: jij ziet ze echt, maar ze zijn er niet. Het is een overdreven sterke koppeling tussen jouw gevoeligheid voor emotie en sfeer, en het deel van jouw hersenen dat kleuren ziet. Daardoor zie je (jouw indruk van) emotie en sfeer in de vorm van aura's.

Toegevoegd na 3 minuten:

Je kunt zelf een test doen om te zien of je écht iemands aura kunt zien. Ik ga er dan van uit dat jij aura's op de "traditionele" manier ziet, dus om iemand heen. Iemands aura is dus uitgebreider dan de persoon zelf.

Zoek een lange muur, en een aantal personen die allemaal nét niet boven die muur uitsteken (gebruik zonodig trapjes). Jij kijkt van een afstandje naar de muur. Een willekeurig aantal personen gaat achter de muur staan - zodanig dat jij geen idee hebt hoeveel mensen er achter de muur staan: nul, één, twee, vijf, zeven, tien?

Als je écht aura's kunt zien, moet je nu kunnen tellen hoeveel personen achter de muur staan, simpelweg door aura's te tellen.

(Als jij aura's op een andere manier ziet, moet je deze test natuurlijk aanpassen. Jij weet het beste wat je ziet, dus alleen jij kunt een echt passende test bedenken. Als je wilt, kan ik je daar wel bij helpen.)
Cryofiel
13 jaar geleden
Aura´s zien kunnen ook voorbodes zijn van een migraine aanval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
@Samuel1304, je hebt dan wel gelijk, maar vraagsteller heeft al aangegeven geen last te hebben van migraine. Aan de andere kant zijn er ook mensen die wél migraine-aura's zien, maar bij wie het (gelukkig) nooit tot een daadwerkelijke migraine-aanval komt.