De zon verandert wel, maar inderdada, niet met een dagelijkse fluctutaie. Echter de windrichting en herkomst (Wind van zee is veel koeler) en bewolking bepalen een boel van het dagelijkse temperatuur verloop.

Daarbij komt dat vochtige grond langzamer opwarmt dan droge grond, wat ook invloed heeft op de piek temperatuur.

Ontbreken van wolken 's nachts laten de lucht weer snel afko0elen (Vergelijk het met een dekbed)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een samengaan van de zonnestand (winter -zomer) , de windrichting (of geen wind) , bewolkt of niet bewolkt en het broeikaseffect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat van invloed is:
De temperatuur in de vroege ochtend.
De temperatuur van de aangevoerde lucht.
De hoeveelheid zon.
De windsterkte.
De zonkracht.

Als het in de ochtend al 20 graden is, (zoals vanmorgen) dan is de stap naar 30 graden niet zo groot.
De lucht bij ons kwam uit het hete Spanje en was al 30 graden toen het ons land binnen kwam.
De opwarming van de zon deed de rest ( 35 graden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zonkracht veranderd in principe niet maar schommelt wel overigens , over periodes van tienduizenden jaren een beetje. Maar over de alledaagse temperatuur wisselingen gesproken, dat komt om dat de lucht ook van zee kan komen.Of van gebieden waar het door toevallig aanwezige bewolking kouder is dan in de omgeving daarvan.Trouwens zou je in suriname op de evenaar hebben gewoond daar is eigenlijk geen temperatuur wisseling.Die zitten in zon groot warm gebied dat een windrichting verandering ook weinig uitmaakt.Het is daar dagelijks rond de 33 graden