Welke persoon heeft het meest betekend voor de geschiedenis?

beste aller tijden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er heeft vanavond kennelijk weer iemand enorm last van z'n minduim. Jammer. Juist bij een interessante vraag als deze.

Antwoorden (13)

Jesus Christus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moeilijke, deze. Martin Luther King misschien.
Maar er zijn zoveel verschillende mogelijkheden, omdat er zoveel verschillende meningen over wat nu belangrijk is.
En het hangt er vanaf in welk land je woont natuurlijk.
verder zou ik zeggen; Matahama Gandhi, J.F. Kennedy, en als het om invloed gaat is Hitler ook absoluut iemand van grote betekenis geweest.
Heb je nog niet echt een antwoord ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk 'Constantijn de Grote' ( 280 - 337). Deze Romeinse keizer heeft gezorgd voor de zogenaamde Constantijnse wending. Deze wending hield een plotselinge acceptatie van het Christelijke geloof in. Zonder deze wending hadden wij nog eeuwenlang aan het heidense geloof (polytheïsme) vastgezeten en waren we uiteindelijk misschien zelfs overgestapt op de Islam (wegens grote invloeden vanuit het Oosten!).

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit antwoord is denk ik het beste antwoord voor de vraag 'Welke persoon heeft de meeste invloed gehad op de loop van de geschiedenis?'
Mensen uit latere tijden hebben minder lang te tijd gehad om hun invloeden in te laten werken. Daarom kunnen hun invloeden nooit zo groot zijn als de immens grote invloed van deze Romeinse keizer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind dat Nelson Mandela veel betekend heeft voor de geschiedenis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Socrates, de eerste mens, die blijkens schriftelijke overlevering, nádacht over de dingens des levens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thomas Midgley, Jr.
De uitvinder van CFC's (gas in oa koelkasten) en gelode benzine.
Een grote stap in technologische vooruitgang, maar ook de oorzaak van grote vervuiling. (gat in ozonlaag)
Hij is gestorven in een eigen uitvinding, een systeem van touwen en 'pullies' om polio patienten zelfstandig van bed te tillen. (hij had zelf polio, raakte verstrikt in zijn uitvinding en stikte)
Van het schadelijke effect van CFC's is hij nooit op de hoogte geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Darwin misschien? De man die de evolutietheorie tot stand bracht. Dat is toch wel een doorbraak geweest in het tot dan toe kleine denken van de mensheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Degene die het bier heeft uitgevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ed Roberts.(Vader van de pc).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
willem van oranje voor nederland. en internationaal is het cleopatra
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er aan in welke cultuur je opgegroeid bent. In de westerse wereld zullen veel mensen die vraag met Jezus Christus beantwoorden. In de oosterse cultuur wordt die vraag beantwoord met de profeet Mohammed.

Wellicht zullen er ook amerikanen zijn, die zeggen dat J.F Kennedy het meest heeft betekend voor de geschiedenis.

Voor mijn persoonlijke geschiedenis beantwoord ik die vraag met: "mijn vader en moeder".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alexander de Grote natuurlijk. Hij heeft als eerste in zijn wereldrijk ingezien dat het veel beter is om harmonie na te streven. Zo heeft hij Oost en West bij elkaar gebracht. Dit is voor de rest van onze beschaving van onschatbare waarde geweest. Lees er maar over, dan begrijp je wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Noach, anders waren we nu allemaal dood en verdronken ;)