Geloven geschied ALTIJD en per definitie zonder enige aanknoping. Je gelooft in draken of niet, of ze werkelijk bestaan doet er niet toe. Als je erin gelooft bestaan ze wel voor je.

Dus geloven is ALTIJD zonder enige aanknoping. Je doet gewoon wat anderen je ooit geleerd hebben en denkt er verder NIET bij na. Je gelooft het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Mijn (persoonlijke) theorie: de meeste mensen vinden het erg moeilijk te verteren dat er niets is na de dood. Het gaat ons besef te boven dat als je dood bent, er helemaal niets meer is. Daarnaast geeft geloven in een God mensen veel vertouwen, je hoeft je beslissingen niet alleen te nemen, ben niet volledig eindverantwoordelijk en er is altijd iemand die onvoorwaardelijk van je houdt.

Ik denk dus dat mensen gewoon heel graag willen geloven dat er een God bestaat. En het dus ook geloven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een geloof hoeft geen aanknopingen te hebben, het moet alleen kloppen voor je gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- zo heb je meteen een antwoord op de vraag: moeder waarom leven wij.

- als je iets van kleins af aan te horen krijgt als waarheid ga je het vaak ook geloven

- veel mensen krijgen tijdens de geloofsbelevenis een overweldigend gevoel (vaak een soort van groepsgevoel) wat ze dan aan god toeschrijven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen zoeken een uitweg voor het onverklaarbare.
Het geeft troost en rust. Het woord zegt het al, het is geloof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het leven een groot raadsel is. Vele mensen kunnen dat niet accepteren en zoeken een oorzaak. Zij komen dan op een god uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo 'zonder enige aanknoping'? In de bijbel kun je toch gewoon lezen dat God bestaat? Wat wil je nog meer dan?

Het antwoord is dus dat veel mensen in God geloven omdat in de bijbel staat dat hij de wereld geschapen heeft.

En verder staat in de bijbel ook nog dat alles wat in de bijbel staat Gods woord is en zonder aftrek de waarheid.