Hoe kan ik aan houten stokjes komen?

Ik heb 40houten stokjes nodig. Ze zijn bedoeld voor kinderen om ermee op een trommeltje te kunnen slaan. Sateprikkers zouden te slap zijn, ijsstokjes zouden wel goed zijn, maar kan zo snel geen 40ijsjes op gaan eten. Was van plan een houten balkje te kopen en die ik stukjes te zagen, maar dan ben ik wel erg lang bezig.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ze mogen geen scherpe punten hebben, dus afbreken is ook geen optie. Ook wil ik er geen dagen mee bezig zijn

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (11)

Ga naar de bouwmarkt, daar heb je ronde "stokken" die een beetje op plinten lijken, daarmee kun je goed en snel stokjes zagen (of breken als je er geen zin in hebt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel kost een pollepel vandaag de dag?

Benodigdheden: 2 grote pollepels, figuurzaag, schuurpapier, fixeerlak, plakkaatverf

Van twee houten pollepels zaag je de stelen door, net voor de plaats waar ze verbreden.
Schuur de uiteinden glad en rond en versier ze met plakkaatverf. Wanneer de stokjes droog zijn, leg ze dan op een oude krant en spuit er wat fixeerlak over.
AWM
14 jaar geleden
Bij een timmerman gaan kijken of hij restjes hout heeft die geschikt zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die ijsstokjes kan je gerust bij een hobby winkel halen. Die worden bijvoorbeeld ook op scholen gebruikt, en zijn dus gewoon te koop. Speelgoed winkels en Makro moet ook lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Karwei...lange ronde stokken met verschillende doorsnedes (dus diktes)...2 meter 70 lang.
Als je er daar een paar van koopt...dan kun je ze in kleine stukjes zagen. Voordat je ze zaagt...eerst even schuren.
En als je de kleine stokjes hebt gezaagd...dan even de uiteinden (waar het afgezaagd is) ook even schuren...voor de kinder handjes.
Kan ook met een metaalzaagje hoor als je geen decoupeerzaag hebt.
Succes en groetjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan bij de bouwmarkt of tuinzaak van die lange smalle ronde stokken vinden, van ongeveer 0,75 cm.
Alleen ff zagen en?

Toegevoegd na 4 minuten:
CHINESE EETSTOKJES!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast de reeds genoemde chinese eetstokjes en de andere goede raad het volgende, dunne stokjes die je bij de bouwmarkt koopt (ongeveer 8mm dik ) even op de plaats waar je hen met een kleine metaalzaag doorzaagt , omwikkelen met PLAKBand en in het midden van de plakbandwikkeling doorzagen, dit voorkomt splinteren en zorgt als voorbereiding dat je snel door kunt zagen.
Moet in een uurtje zat lukken , als je ze daarna even over een fijn schuurblokje haalt met de uiteinden.
Wil je het heel mooi doen, autoacryl blanke lak in twee lagen er overheen maakt ze watervast en langer bruikbaar. Neem ze ongeveer 12-15 Cm lang, dat trommelt lekker.

Ongeslepen nieuwe potloden kan ook maar zijn wat duurder.
Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allemaal goede tips. Om het zagen te versnellen, de bouwmarkt stokjes eerst middendoor, dan de twee helften tegelijk midden door enz. enz. Scheelt een hoop zaagwerk. De bosjes wel goed vasthouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier kun je alles vinden voor zowel particulier als voor scholen. Goedkoop ook nog en een mega assortiment.

Uw stokjes zitten er Zeker Weten bij.

http://nl.opitec.com/opitec-web/st/Home
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan heel simpel. Bij hobbywinkels verkopen ze houten stokjes in iedere lengte en dikte en ook houten balletjes met een gat erin. Steek een houten balletje aan een stokje en je kunt ermee op een trommeltje slaan.