Is een eclipsbril voldoende om een zoneclips te bekijken, of heb ik meer spullen nodig?

Ik heb op video's mensen gezien met een voorwerp die ze van karton hebben gemaakt, waar ze doorheen kijken. Heb je dat nodig, of is dat alleen handig zodat je de zoneclips beter ziet?

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik heb gehoord dat je ook met een eclipsbril niet de hele tijd in de zon kunt kijken, klopt dat? En hoe lang kan ik dan ongeveer in de zon kijken voordat ik weg moet kijken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Het beste antwoord

Een eclipsbril zelf is al genoeg om naar de zon te kijken. Volgens de link die je had gegeven moet je inderdaad pauzes nemen tijdens het kijken, dus daar zou ik me in dat geval aan houden. In principe kun je de bril meerdere keren gebruiken als je het goed bewaart. Controleer wel van tevoren op gaatjes, scheuren of bubbels in de folie. Je zou ook apart folie kunnen kopen zolang het goed gekeurd is voor visueel gebruik.

Als je een telescoop hebt of een verrekijker kun je daar voor iets meer geld ook folie of glas voor kopen (2e link).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je een goede eclipsbril hebt, is dat voldoende. Mensen maken inderdaad van een stuk karton wel eens een soort projector. Door in een stuk karton een gaatje te prikken, kun je een beeld van de zon op een stuk papier projecteren. Dan hoef je zelf helemaal niet richting de zon te kijken om de eclips toch te kunnen zien. Dat is dus 100% veilig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe weet ik of het een goede eclipsbril is? Zijn deze goed?http://www.coronaborealis.nl/eclipsbril.html Ik heb de eclipsbrillen nog niet besteld, waar kan ik het best drie eclipsbrillen bestellen?