Hallo, zoals we weten draait de aarde om zijn eigen ass, nou wat als we in de lucht zijn voor lange tijd en we komen recht naar beneden?

Zijn we dan in een andere wereld deel of hoe zit dat? bijvoorbeeld met een helikopter in de lucht op de zelfde plek voor een lange tijd?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Maakt geen verschil, de lucht draaid net zo hard mee, even afgezien van het weer.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee dat is niet het geval. Je moet het zo zien dat alles in de atmosfeer met hetzelfde tempo mee beweegt met de draaiing van de aarde. Hetzelfde als in een vliegtuig of bus. Als je voorin het vliegtuig springt land je ook niet achterin het vliegtuig, mits die hetzelfde tempo blijft vliegen.