hoe vul je een helium ballon?

Als ik op Aliexpress een helium ballon wil bestellen wordt hij plat bezorgd zie ik op foto's van de mensen die hem gekocht hebben. Maar er staat niet bij of zij helium erbij leveren met misschien een draadje waar je aan moet tekken dat ie zichzelf opblaast of zo? Ik heb geen idee hoe ik anders zelf helium erin kan doen of kunnen jullie misschien op aliexpres kijken dat jullie het antwoord daar van de foto kunnen halen. Wil er graag 1 bestellen maar geen idee hoe het met de helium zit.
Alvast Bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.3K
Ritsuka
8 jaar geleden
de helium moet je er zelf in doen vanuit een heliumfles
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt gasflessen kopen of huren. Heliumbalonnen over de post sturen is niet alleen niet echt veilig, het komt ook gegarandeerd lek en leeg aan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helium is een heel zeldzaam gas. Elke ballon die er mee gevuld wordt, verbruikt een klein beetje van die al kleine hoeveelheid helium, en wat eenmaal in de lucht terecht komt verdwijnt uit de aardse atmosfeer en komt nooit meer terug. Hierdoor wordt het nog zeldzamer. In ziekenhuizen gebruiken ze helium voor nuttigere zaken dan feestjes. Liever geen helium gebruiken dus

Antwoorden (1)

Natuurlijk zijn er gasflessen met helium te koop; daaruit worden veel ballonnen bij festiviteiten gevuld, omdat helium aan de ene kant wel zo licht is dat een ermee gevulde ballon goed opstijgt; en aan de andere kant is het veilig, want onbrandbaar.
Je vult de ballon eenvoudig door het slurfje op het tuitje van de gasfles te houden en dan de kraan open te draaien; dan de ballon dicht te knopen (of klemmen). Dergelijke gasflessen zijn er ook in klein formaat, zie de bron voor een waar je 12 ballonnen mee kunt vullen. Uiteraard krijg je instructies erbij.