Waarom zie ik tijdens het tanken de lucht trillen rondom het tankpistool?

Alsof er een straalkacheltje onder staat. De benzine uit de pomp is toch gewoon koud?

8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
zoveel +jes voor het antwoord en nog geen enkele voor de vraag? + van mij dus ;-)

Het beste antwoord

Bij het tanken worden de benzinedampen door de benzine naar buiten geperst. Hier gaat de damp zich mengen met lucht en door het verschil in de dichtheid van lucht en de damp kun je dat zien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Moderne pompen zuigen toch de benzinedamp af en voeren die terug in de ondergrondse tank?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja dat klopt maar de effectiviteit is zoals je kunt zien geen 100%.
Reddie
8 jaar geleden
@WasMaes, de slanguitloop zit gewoom met veel ruimte in de vulopening. Daar ontsnapt gewoon benzinedamp.
Dat terugvoeren van de damp gebeurt alleen bij tankauto's. @gerardkh, plus voor je antwoord.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Plus !
Geen idee waarom iemand een min gegeven heeft !?!
Cryofiel
8 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Ozewiezewoze
Ik zie helaas regelmatig een min bij een perfect antwoord. Die mineur neemt bovendien niet de moeite even te vermelden waaróm hij/zij het geen goed antwoord vond.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Plus, de minner(es) had de dampen in.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ ;-)
FireSea
8 jaar geleden
Dank je wel, helder antwoord!