Hoe groot is de kans dat een brandende auto ontploft?

In CODMW werd ik gedood door een ontploffende auto..
Met als tekst erbij: Vehicles on Fire are Likely to Explode.

Hoe groot is de kans in Reallife dat een brandende auto ontploft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 of 2?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@dirk: ???

Het beste antwoord

Dat is afhankelijk van de hoeveelheid brandstof, de mate waarin de brandstoftank is beschadigd, het soort brandstof etc.
Maar de kans is zeker aanwezig.

overigens: LPG heeft een kleinere kans op ontploffing, die spuiten bij te hoge overdruk de brandstof eruit wat alleen een enorme vlam te zien geeft...
Benzine in de tank gaat, als het te warm wordt, verder verdampen en er ontstaat een mengsel van benzinedamp en lucht dat bij een temperatuur die hoog genoeg is zal ontbranden, met plotseling forse overdruk in de tank, waardoor de tank openscheurt. Dat is dan een explosie, met een grotere kans als er minder brandstof in de tank zit want dan zit er meer lucht in.
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+

Andere antwoorden (2)

Ik weet wel dat ik ooit ergens gelezen heb dat een auto zoals je welleens in films ziet niet zoo snel exploderen. Hier moet toch veel meer aan te pas komen als een koprol in de berm zeg maar.

Nou ik weet nog wel van een ongeluk van vroeger te herinneren waarbij een auto op een andere knalde en waarbij van de voorste auto toch echt de lpg tank ontplofte in de kofferbak... dat kan dus wel degelijk aangezien iemand dat hierboven had geschreven.

Kijk met benzine en lpg zal er toch zuurstof bij moeten kunnen komen om de hele boel te laten ontploffen anders gebeurt er niet veel, net als dat vonkje of dat brandje ook nodig zal zijn.
Zo groot is de kans dus niet dat je het ooit echt zult meemaken.

Als je auto volledig in de brand staat duurt het ongeveer 40 seconde voordat je tank ontploft zegt mijn man, toevallig heeft hij dat pas geleden op discovery gezien. Je zult het zelf dan niet meer meemaken ben ik bang als je blijft zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kans dat een brandende auto ontploft is heel erg klein.