Ruikt (munt)geld in alle landen hetzelfde?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ligt eraan wat de mensen er mee doen en hoe vaak het geld al van eigenaar is verwisseld.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
ik vermoed dat er grote overeenkomsten zijn om het werk van geldhonden niet onnodig te compliceren

Antwoorden (1)

Nee, alle landen gebruiken verschillende papier/katoen/inkt soorten, daarnaast stinkt het geld in warme landen meer dan elders. En hoe kleiner de coupures hoe meer het wisselt van eigenaar waarbij niet iedereen dezelfde hygiënische standaarden hanteert.
Leuk om te weten overigens is dat in Australië een soort van plastic geld gebruikt die niet onder invloed van vocht o.i.d. begint te ruiken...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is een interessant gegeven. Dank voor je antwoord!
Reddie
9 jaar geleden
Sinds wanneer bestaat muntgeld uit papier?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
@Reddie
Let op de haakjes in "(munt)geld" ;-) Voor het metaal (en met name de vuiligheid die daar op zit) geld het zelfde als bij het papieren geld m.b.t. hygiënische standaarden en temperatuur e.d.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie, lezen blijft moeilijk hè? Bedankt voor de -1 BTW...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is nog een extra toevoeging, ook een plusje voor jou, Ozewiezewozewiezewallakristallix ;-)