wat voor een effect heeft de volle maan op mensen en hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vraag!

Het beste antwoord

De maan heeft invloed op eb en vloed van de zeeën door zijn aantrekkingskracht. Omdat de mens voor 75 % uit eater bestaat, zou het best kunnen, dat, als je daar gevoelig voor bent, je die aantrekkingskracht in je lichaam ook bespeurt.

Ik weet van mezelf, dat ik erg slecht slaap bij volle maan : ik ben gewoon niet moe, en wordt -tig keer wakker in de nacht. Dat heb ik al van kind af aan, en ook als je de maan helemaal niet kan zien door de wolken, en ik me er verder helemaal niet mee bezig heb gehouden hoe 'groot' de maan is : zo'n weinig-slapen-nacht vertelt het me vanzelf wel...

Ik kan me niet voorstellen, dat ik hier de enige in zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zelf vraag ik me af waarom ik soms snel boos ben meestal is dat maar 1x in een maand dat ik 1 dag heel boos kan zijn of neigingen heb om te bijten als ik dan stoei met men zus pak ik haar wel met me mond vast het is niet dat ik door bijt ik ben in volle maan geboren maar ik geloof niet in weerwolven ik kan goed in het donker zien en kan vaak dingen goed horen als ik me er mee bezig houd ik slaap heel weinig soms in een week en heb dan weinig last ervan ik kan dan gewoon weer heel druk zijn op school maar daarom zou het misschien effecten hebben op je als je op volle maan bent geboren ik vraag vaak aan mijn moeder hoe laat ik ben geboren maar dat weet ze niet zeker ze zegt wel dat het wel heel vroeg was super vroeg nog voor 5 uur. Dus ik heb denk ik wel het zelfde als bij jou

Andere antwoorden (6)

Sommige mensen menen heftiger te dromen bij volle maan. Of dit ooit is onderzocht weet ik niet.
Zelf word ik altijd wel in zekere mate melancholisch bij volle maan, maar dat is enkel als ik er naar kijk.

En dan heb je natuurlijk nog de mensen die bij volle maan in een weerwolf veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk niet dat het een effect kan hebben bij een mens. Bijgelovige of er is mythe dat ze zeggen bij volle maan worden baby's geboren geloof ik dus niet dat ze verandere in weerwolfen geloof ik ook niet. Dat mensen dromen bij volle maan of onrustig worden geloof ik ook niet want als het regent of bewolkt is dromen mensen ook en kunnen ze ook onrustig zijn dus ik denk zelf dat het geen invloed op de mens heeft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is er mooier dan een volle maan. De volle maan kan een positief effect op je stemming hebben. Dat ligt niet aan de maan, maar aan jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mooi weer en een volle maan kun je langer buiten blijven zitten zonder kunstlicht en dan geeft een romantisch sfeertje.
Verder heeft het volgens mij geen invloed op je doen en laten, het kan zijn dat er meer inbrekers op pad gaan omdat ze de situatie beter kunnen overzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Maan heeft een enorme invloed op de mens, sommigen denken dat dit onzin is,maar kijk eens naar de invloed van de maan op het water op onze planeet: eb en vloed worden veroorzaakt door de maan. Verder heeft men ontdekt dat de diverse maanfasen ook een enorme invloed uitoefenen op de groei van gewassen. Nu weet je vast wel dat een mens voor een overgroot deel uit water bestaat, dus lijkt het je niet waarschijnlijk dat ook ons lichaam zal reageren op de maan. Kijk maar eens naar de maandelijkse cyclus waar de vrouw mee te maken heeft en wat te denken van het Engelse woord LUNATIC dat een term is voor een geestes stoornis waarbij de lijder ervan gebukt gaat onder veranderingen in de gemoedstoestand onder invloed van de maan....Maanziekte dus!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of de maan vol is, half , of nieuw, verandert niets aan z'n massa of baan. Alleen de belichting door de zon verandert vanaf de aarde gezien.
Eb en vloed , of het water in je lichaam, ondergaan dus dezelfde invloed.
Als de volle maan effect op je heeft is het emotioneel, dus van mens tot mens verschillend.