Kan onder een deelvraag voor een onderzoek één subdeelvraag komen?

Ik ben met mijn partner bezig om met deelvragen opstellen. Nu hebben wij voor een deelvraag één subdeelvraag. Dus vraag 1. en daaronder alleen 1.1. Kan dit? Of moet onder 1. altijd minimaal 1.1 en 1.2?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (3)

Dan is je subdeelvraag dus hetzelfde als je deelvraag!?
Als je de subdeelvraag hebt beantwoord, blijven er dan niet nog vragen over voor de deelvraag?
Dan is het dus niet nodig om de subdeelvraag onder de deelvraag te zetten. Of misschien is je deelvraag al te specifiek. Het is een beetje vreemd om iets te gaan onder te verdelen, en dat er dan maar een ding onder komt te staan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hm lastig. Eerst dacht ik dat het niet kon, toen dacht ik dat het wel kon. In boeken zie je dat namelijk ook. Bijvoorbeeld een studieboek. Een studieboek heeft een titel en dat is dan onderverdeeld in hoofdstukken, deze zijn dan onderverdeeld in paragrafen.
Nu zul je wel niet één op één kunnen vergelijken en zeggen dat een titel jou hoofdvraag is, hoofdstuk jou deelvragen zijn en jou paraagrafen jou subdeelvraag, maar ik denk dat het wel kan ja.

En dan over of je perse meer moet hebben, nee dat denk ik niet. Wel zie je vaak in boeken dat elk hoofdstuk evenveel paragrafen heeft. Tenminste, mijn leerboeken op school zagen er vaak (misschien wel altijd) zo uit. Dan zou je bijvoorbeeld vier hoofdstukken hebben elk met drie paragrafen en die weer onderverdeeld in subparagrafen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom niet?

Stel: Thema bouwgronden in een gemeente
De (deel-)vraag is: mag op dat perceel gebouwd worden?
Een (sub-)deelvraag zou dan kunnen zijn: welke vormen van bebouwing zijn toegestaan?