Mag je afbeeldingen gebruiken in een 'academic paper'?

Ik moet voor school een academic paper gaan schrijven over de situatie in het Midden Oosten, waarbij het erg handig en verduidelijkend zou zijn om afbeeldingen te gebruiken. Mag dit in een academic paper? De afbeeldingen komen uit erkende en betrouwbare bronnen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Ja, dat gebeurt sterker nog heel vaak. In veel academische papers, zeker in de economie, wiskunde, bedrijfskunde, psychologie, biologisch, medische wetenschappen, informatiekunde enz. is het heel gebruikelijk om afbeeldingen te gebruiken. Het gaat dan doorgaans niet om foto's, maar bijv. om modellen (met allerlei diagrammen of iets dergelijks). Foto's e.d. zijn minder gebruikelijk. Wat het beste werkt is je docent vragen of hij ermee akkoord gaat en uiteraard de correcte bronvermelding(en) toepassen. Wat wel lastig is dat foto's bijv. niet gepeerreviewed zijn (uiteraard), iets dat ten nadele van de betrouwbaarheid kan gaan, maar dat hoeft niet.