wat is een goede methode om iets uit te vinden?

dus iets verzinnen wat niet bestaat!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (10)

Dat vertek ik nu niet want dan vind een andert het weer uit ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tijd nemen om creatieve gedachten te verzinnen en vorm te geven.

Bij sommige uitvinders is het bij toeval ontstaan of gekomen.

Maar meestal komt het niet vanzelf aanwaaien.
Dus ga er voor zitten, en denk na...!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schakel een of meer van je faculteiten uit. Blokkeer het gebruik van armen of ogen en ga de stad in; het brengt je ongetwijfeld op ideeën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel simpel je verzint iets wat niet bestaat en toch onmisbaar is voor iedereen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oribatei heeft gelijk.

Een goed idee ontstaat vanuit een probleemstelling of wens.
Neem nu bijvoorbeeld de nintendo wii. De wens was daar "eigenlijkzouden we toch een spel moeten kunnen besturen met bewegingen."

Dan begint het zogenaamde brainstormen. Je denkt na over het probleem, en bedenkt oplossingen.

Als je een aantal oplossingen op papier hebt gezet, ga je alle oplossingen analyseren

-welke is het efficiëntste.
-Welke gaat me het minste geld kosten
-welke lost het probleem het beste op,
-welke bied de meeste uitbreidingsmogelijkheden,...

en daarna komt de uitwerking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft alleen maar iets te ZIEN wat al bestaat!

(het is nl. nooit anders geweest -- met je pracht-punten!)

En het dan opnieuw zo weten aan te kleden dat het lijkt alsof het nieuw is!

Daar heb je Talent voor nodig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door te bedenken wat je eventueel zelf mist en dan na te gaan of dat inderdaad niet bestaat.

En dan gaan bedenken en knutselen om te zien of jij het ongeveer kan laten bestaan.
En dan nagaan of er nog meer mensen zijn die daar behoefte aan hebben.
Dan kan je de weg gaan bewandelen via octrooien, proefmodellen etc. om te zien of er echt een markt voor is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door iets uit te vinden waar jij een grote hekel aan hebt of iets waar jij problemen mee hebt .
En door jou uitvinding de problemen worden opgelost .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen methode om iets uit te vinden... Uitvinders krijgen ideeën in overvloed, dat gebeurt bij hen continu en aan de lopende band... En als dat bij jou niet zo is, dan ben je geen uitvinder...

Maar niemand heeft een methode, uitvinders hebben geen methode, niet-uitvinders hebben geen methode...

Dus wat jij vraagt is er niet... Bestaat niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Onzin. Uitvinders krijgen niet ideeën in overvloed, en dat gebeurt niet continu aan de lopende band. Hoe kom je daar nou toch bij?
Heel vaak is het zo dat je bewust of onbewust op ideeen wordt gebracht door uitvindingen die die al sinds jaar en dag bestaan. en derhalve dus niet orgineel meer zijn.
stel dat het hier om 99% van die gevallen gaat blijft er dus maar 1 % over waarin je je uiterste best moet doen.
Vaak is het zo : problemen van welke aard ook vragen om oplossingen en dus uitvindingen.
Vindt dus iets uit waardoor het hele probleem zich niet meer voordoet.
Dan ben je uitvinder !