Dit is afhankelijk van vele factoren. Allereerst de grootte van de vlam (hoe groter hoe meer atomen), het gas waaruit de vlam bestaat (het ene gas is zwaarder dan het andere) en ten slot de warmte van de vlam (hoe warmer het is, hoe verder de atomen uit elkaar zitten, hoe kleiner het aantal (niet zuurstof)atomen is.

Bijvoorbeeld:
Een vlam die relatief koud is en ontstaat uit de verbranding van chloor is zwaarder dan een hele hete vlam die ontstaat uit de verbranding van koolstof: koolstof is lichter, en doordat er meer "ruimte" tussen de atomen zitten zijn er veel minder atomen aanwezig.

Mocht je een vlam willen wegen kan je dit niet doen via een weegschaal, maar zou je dit scheikundig kunnen berekenen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Alles achter de komma in de eerste alinea kun je vergeten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hangt van te veel factoren af om een direct antwoord op te geven. Dit hangt af van het volume (hoe groot de flam is in alle richtingen), van het aantal in ontbrangdings staat verkerende deeltjes (als je alleen de vlam wil weten en niet ook het total gewicht van alle aanwezige atomen). Als je dat wil moet je de concentraties van stoffen op het ontbrandings moment weten.

Ook spelen natuurkundige factoren een rol. Hitte zorgt voor thermiek, zwaartekracht heeft zijn werking afhankelijk van de massa van de basis, bij een expansie komt daar atmosferische tegen druk bij. De wet van traagheid beinvloed waarschijnlijk ook het gewicht als er enige zijwaartse druk en beweging bij komt kijken etc.

Het zou in elk geval een enorme berekening zijn of een zwaar wiskundig debat over 1 moment opname.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een vlam weegt niet. Een vlam is een verbrandingsreactie, zuurstof bindt zich aan een aan koolstof en levert energie (warmte, licht) + CO2. Dit proces gaat net zo lang door tot de brandbare stof op is en de hoveelheid stof in de reactie wisselt continue van hoeveelheid.

Wat je wel kunt zeggen is, als je het meet, hoeveel stof er verbrand is en hoeveel dat totaal weegt als de vlam gedoofd is. Zie het als rijden van A naar B. Tijdens de rit kun je niet zeggen hoever je bent omdat je op het moment dat je dat zegt al weer verder bent en je snelheid continue wisselt (al is het misschien weinig). Op het einde van de reis weet je precies hover je gereden hebt.