Hoe warm is de zon?

in graden Celcius. Is het een constante warmte of verschilt dat van tijd tot tijd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
17.7K

Het beste antwoord

±15.000.000 C Temperatuur in het binnenste van de Zon
±1.000.000 C Temperatuur in de corona boven het oppervlak van de Zon
±6.000 C Temperatuur aan het oppervlak van de Zon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De zon geeft licht en warmte in het zonnestelsel; de temperatuur aan de oppervlakte bedraagt ongeveer 5800 Kelvin. De temperatuur in het centrum wordt berekend op 15,5 miljoen Kelvin

Toegevoegd na 17 minuten:
5800 K = 5527 ºC
15500000 K = 15499727 ºC
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zonnetemperatuur varieert tot 20° Celcius als je de thermometer hier in Nederland ter hand neemt...

als je de thermometer op de buitenkant van de zon houdt 5600 ° Celcius, maar als je gaat meten in het centrum dan is de temperatuur ZEER hoog... miljoenen °C...

Dus het hangt ervan af...

Toegevoegd na 2 minuten:
De temperatuur schommelt een klein beetje door de seizoenen op de aarde en hij is vrij constant op de zon zelf voor de komende miljoen jaren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat niet schommelt zijn Uw antwoorden. Die getuigen van : Als ik maar een antwoord geef,het hoeft niet te kloppen,maar de volgende week wil ik meer dan 2145 punten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(als je de thermometer op de buitenkant van de zon houdt 5600 ° Celcius, maar als je gaat meten in het centrum dan is de temperatuur ZEER hoog… miljoenen °C…) als je dat doet dan heb je geen thermometer meer
De temperatuur op de oppervlakte van de zon is 5778 graden Kelvin. Dit is 5504,85 graden Celcius.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n 15 miljoen graden celsius. Maar kan ook oplopen tot 20 miljoen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb aan mijn leraar gevraagd op school hij zei 16 miljoen graden