Is een rekentoestel met CAS toegestaan?

Is een grafisch rekentoestel (GRM) met cas zoals de ti nspire CX CAS toegelaten op sommige sites lees ik nee maar op de ti website en andere ja.

Dit vraag ik omdat ik vanplan ben eentje te kopen maar wil.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het bezit van een rekenmachine met CAS is in Nederland gewoon toegestaan ;-)

Maar voor het eindexamen vmbo/ havo / vwo in mag je die echter in 2015 in elk geval niet gebruiken. In het examenblad staat een lijst met bij het examen toegestane hulpmiddelen zoals b.v. recente grafische rekenmachines. Dit model wordt zelfs expliciet uitgesloten (om verwarring met de gewone ti-inspire cx te voorkomen).