Hoe kun je als bariton een bas worden? Kun je je stem überhaupt wel lager maken?

Baritonbas

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ieder stem heeft zijn beperkingen in register. Maar door te oefenen kan je wel door techniek meer uit je stem halen. Dan ga je wel op uw grenzen terecht komen en dan moet je toch begeleiding hebben van iemand die er van af weet want anders ga je uw stem verbrodden. Neem nu Yma Sumac die kon 4 octave zingen en op haar hoogtepunt van haar kunnen zelfs 5 octave. Het zal ook mogelijk zijn om laag te zingen maar dan moet je ook nog het volume halen. Ik kan ook laag zingen maar als je twee meter van mij staat hoor je mij niet meer. Ga eens naar een muziekpedagoog en die zal u kunnen zeggen wat uw mogelijkheden en grenzen zijn.