Hoe word je sneller bruin zonder in de zon of zonnebank te zitten of cremes?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Freebeezer, Koop een fles met zonnebrandolie. Deze zorgt voor een mooiere kleur bruin en houdt de kleur langer vast.
Het kost niet veel en als ik uit eigen ervaring spreek, het werkt geweldig en is totaal niet duur! Mvg, Tante Wilma
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Je wilt niet in de zon zitten, je wilt niet onder de zonnebank, je wilt geen creme gebruiken. Dan is het heel simpel, dan word je niet bruin. Ook niet sneller.

Antwoorden (2)

Wat je het best kunt doen is kiezen tussen werk en sport.
Je kunt in de buitenlucht bijvoorbeeld op het land bij de boer [kijk naar die stoere jonge kerels die bij de boeren op het land werken en een goede kleur in het gezicht zowel als op het bovenlichaam en de armen hebben]
of aan het strand dat is seizoensarbeid op terrassen bedienen of stoelen verhuren en windschermen [en ondertussen een bruin hoofd en armen en benen krijgen]
of op zee gaan werken [booreiland paar weken op paar weken af, hard werken maar wel bruin worden]
of sporten in de buitenlucht [kijk naar wielrenners die halve bruine armen en benen hebben kijk naar voetballers met de bruine hoofden en benen en armen, zo zijn er meer. krijg je snel een kleur dankzij zon/wind/water en de samenwerking van die drie.
En die zijn slechts voorbeelden hoe bruin te worden zonder..... allerlei hulp middelen of chemische troep...

Succes er mee!

Toegevoegd na 6 uur:
Met alleen maar wandelen in de zon kun je ook heel erg bruin worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar ze vroeg een alternatieve manier...en trouwens, eigenlijk is een spraytan veel "gezonder" dan de kankerverwekkende uv stralen van de zon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
VS vroeg hoe bruin te worden zonder in de zon te zitten, zonder zonnebank of crêmes...
Dat kan ...bewegen in de zon...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarna in de reacties zei ze "ik bedoel meer kwa eten"(ik spel het precies zoals zij/hij het deed) en dat kan ook met fruit en groente.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh maar die antwoorden zijn ook weg dus kun je ze niet zien.
Veel buiten in de schaduw gaan zitten, ook in de schaduw word je bruin
Citaat:
RIVM meet de UV-irradiantie sinds 1994. Vanaf juni 2006 worden deze metingen als zonkracht automatisch gepubliceerd op het internet. De metingen zijn afkomstig van de spectrale opstelling op het dak van het Cohengebouw op het RIVM-terrein.

Maximale waarden
In Nederland wordt eind juni, begin juli de hoogste zonkracht gemeten. Zo'n 4 keer per jaar komt de zonnekracht boven de 7. De afgelopen 10 jaar is slechts 2 keer een waarde boven de 8 gemeten.

Bewolking
Een volledig bewolkte hemel geeft zeker geen volledige bescherming tegen de UV-straling. Bij gedeeltelijke bewolking kan de dagdosis zelfs hoger uitvallen dan op een onbewolkte dag. Bewolking levert hooguit een
beschermingsfactor 5.
Bescherming met een factor 2 tot 3 door wolken is veel waarschijnlijker, zware (onweers)buien buiten beschouwing gelaten.
Het effect van bewolking is veel kleiner op de UV-instraling dan op het licht en de warmte straling van de zon. Dit komt doordat slechts de helft van de ontvangen UV instraling afkomstig is uit de richting van de zon, de andere helft bereikt ons van alle kanten door verstrooiing in de lucht. Zo wordt onder een parasol op het strand de UV instraling maar met de helft voorkomen, terwijl de warmte straling volledig afgeschermd is.
De dagdosis van een bewolkte dag is gemiddeld 35% lager dan die van een onbewolkt dag. Ook de gemeten jaardosis ligt gemiddeld 35% lager ligt dan de gemodelleerde onbewolkte jaardosis.