Bij Hinmeijer kost het ongeveer 167 euro per kilo.

Toegevoegd na 2 minuten:
En er wordt niet aan particulieren geleverd ;-)
maar dat was de vraag ook niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hartelijk dank...
Best naar je apotheker gaan hiervoor. Of even het wetenschapsforum bezoeken om te vragen wie er nog wat heeft om dat tweedehands te kopen: http://www.wetenschapsforum.nl/index.php/topic/170989-verkoop-vloeibaar-kwik/

Ook mooi dispuut daar van mensen die 'overallergisch reageren op het giftige kwik' met pro's en contra's.

Normaal kun je daar aan raken voor zo'n 50 EUR per een staal als het niet zuiver moet zijn en tweedehands of gebruikt mag zijn.

Ik zou wel aanraden dat je je apotheker, of je leerkrachtkracht of zelfs de politie mededeelt dat je kwik hebt, want strikt genomen gaat het over giftig materiaal en dan sta je beter bekend voor als er toch iets gebeurt. Eventueel zelfs je verzekeraar vragen of dit in de familiale verzekering gedekt is als je echt gaat experimenteren ermee.

Het enige waar je volgens mij mee moet opletten, is het feit dat je het niet in wondjes in je lichaam krijgt. De natuur kan zowel met zilver als kwik omgekeerd toch redelijk weg, en zelfs de zee met zout water verwerkt hoeveelheden kwik die we ons niet kunnen voorstellen.

Voorkeur is natuurlijk het terug bij KGA (Klein Gevaarlijke Afval) nadien binnenbrengen zodat het eigenlijk herbruikt kan worden.