Welke studie kan je nou het beste kiezen als je vooral wilt programmeren en websites maken.

Is dat informatica? En dan HBO of WO?
Gaarne informatie :)

En weet iemand toevallig ook welke van de 'computerstudies' het meest wiskundig is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Informeer bij de afdeling Human Resources / Personeelszaken van een grote IT organisatie waar men het IT werk doet dat jij interessant vindt. Zij kunnen, en zijn in veel gevallen ook bereid, je de nodige informatie te geven. Ook studiebeurzen en open dagen zijn een goede bron van informatie, alleen die zijn er niet het hele jaar door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is in ieder geval niet (bedrijfskundig) informatica. Ik zal morgen het antwoord even vragen. Is het puur programmeren en websites maken of ook animaties en games maken? Tja, je kunt alle kanten op.
Succes bij je studiekeuze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hbo-opleiding Communication & Multimedia Design, da's de meer creatieve kant.

Het meest wiskundig is Informatica aan een Technische Universiteit, bv bij de faculteit Wiskunde en Informatica in Eindhoven.
Daar leren ze je niet alleen programmeren, maar ook nog eens wiskundig bewijzen wat je hebt geprogrammeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vandaag was er een informatie dag van universiteiten in Veenendaal. De HAN (Hooge school Arnhem Nijmegen) werkt met Informatica, media en communicatie. De toelating is vanaf havo. Ook is er de Technische Informatica van de Universiteit Twente. De toelating kan met N&T, N&G en wiskunde b, E&M met WiB en C&M met WiB. Ook is het een universiteit dus kunnen enkel Atheneum hier studeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mens en Informatica richt zich veel op webdesign en gebruiksvriendelijkheid.

Game Design richt zich veel op programmeren je zal ook moeten kunnen ontwerpen en creatief moeten zijn.

Hogere Informatica op HBO richt zich veel op het opzetten van bedrijfs programmatuur en computer communicatie, databases en programmeren in verschillende computer talen.

Ik denk dat WO Technische Informatica de meest wiskundige is van het stel daar een heel significant deel van de studie door discrete wiskunde in beslag wordt genomen. De studie is ook goed te combineren met Technische Wiskunde.

Andere studies waarbij je zal moeten leren programmeren zijn oa: Mechatronica en Electrotechniek en Ontwerpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HBO = gericht op de beroepspraktijk (ervaring opdoen, oefenen)
WO = gericht op wetenschap (inhoudelijk leren, bestuderen en zelf creeren)