In hoeverre kunnen we iemand brein en gedachtes al lezen?

Sommige mensen kunnen niet praten, bijvoorbeeld door een ongeluk waardoor men verlamd is geraakt. Echter zie je soms dat zij dan worden gekoppeld aan een computer die de elektroden uit het brein opvangt en deze omzet in klanken op de computer. Zijn er ook andere onderdelen naast taal die door een computer kunnen worden herkent? Kan het, of zou het op termijn mogelijk zijn om bijvoorbeeld gedachtes en gevoelens te ontcijferen? En zouden gedachtes en gevoelens ook beïnvloed kunnen worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Jeetje wat een complexe vraag. Wel heel erg interessant.
Het voorbeeld wat je geeft, komt m.i. ook voort uit gedachtes dus waarom niet. Wel heel gevaarlijk als je met een computer gedachtes zou kunnen lezen die ook echt zo zijn. Is heel wat anders dan een gedachtenlezer die zegt dat hij het kan. Wel weer makkelijk bij het opsporen van misdaden. Gewoon de verdachte aan de computer en opnemen maar. Ik denk dat niemand concreet antwoord kan geven op je vraag anders hadden we het met z'n allen wel geweten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

er was laatst met een hersengolf apparaat contact gemaakt met een coma patient, hij antwoorden met ja of nee. veel verder zal het denk ik niet gaan.