Kan men met een vuurwapen door dubbel-glas heen schieten?

Toegevoegd na 19 minuten:
Bij gewoon huis-, tuin- en keukenglas.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Volgens mij haalt zelf een .22 dat net
Dus alles daarboven is makkelijk instaat om dat te doen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (6)

Ja hoor een simpele ruk aan de trekker is genoeg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ruk aan de trekker zal al gauw tot persoonlijke ongevallen leiden, je schiet dan namelijk niet in de beoogde richting. Ik vind dit dan ook een slecht advies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog slechter, een geweer in je bezit hebben, zonder dat je hem voor je werk nodig hebt, bv politie.
En de mensen die hem voor hun werk nodig hebben die weten wel hoe ze er mee om moeten gaan. Gewoon geen wapen in je bezit hebben.
Als je niet zo stom bent om geen geweer in huis te hebben, dan kun je ook geen verkeerde ruk aan de trekker geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zult nog verbaasd staan hoe slecht de gemiddelde agent van de werking van zijn of haar wapen op de hoogte is, ook bijkt de kennis en ervaring in gebruik van de wapens vaak ondermaats. Er zijn de laatste jaren enkele incidenten geweest waarbij bijvoorbeeld op een voorlichting op een school 'per ongeluk' een wapen afgevuurd is. Hetzelfde probleem geldt overigens voor bijvoorbeeld sportschutters, het zijn rotte appels in dat groepje, maar er zijn daar ook mensen bij die toch niet helemaal goed weten wat ze doen (bijvoorbeeld stieken alcohol drinken voor het schieten en zo, dit wordt overigens niet toegestaan door de clubs). Zelden gebeuren er echt ongevallen met vuurwapens in deze twee categorieën schutters (politie en sportschutters) het gaat vrijwel altijd om ondoordachtzaamheid, vandaar mijn opmerking.
Het hangt van twee dingen af. De kwaliteit van het glas, en welk wapen er wordt gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt inderdaad af van de kwaliteit van het glas. Zo is er kogelvastglas ( in de volksmond kogelvrij) op de markt, dat tegen bepaalde kalibers nog goed bescherming biedt.

Tevens is het afhankelijk van welk wapen/ kaliber gebruikt wordt.
14 jaar geleden
Huis tuin en keukenglas, geen probleem hoor, daar sla ik nog wel doorheen, heb het een keer gedaan, was dubbel glas, gat erin, niet moeilijk.

Toegevoegd na 3 minuten:
Uuu beetje onduidelijk zie ik nu.

Ik heb dus een gat in een dubbelglasraam geslagen met mijn hand, dus een kogel zal er echt geen moeite meehebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ik begreep het de eerste keer ook wel hoor! ;)
Geen enkel probleem zels een .22 doet dat moeiteloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker de kogel heeft een enorme kracht kan tot 1500 m / seconde gaan (natuurlijk enkel met speciale wapens) echter tegen een snelheid van 180 meter per seconden gaat het los door dubbel glas heen. Daarvoor is helemaal niet veel kracht nodig omdat glas al onder een hele lage druk breekt.