Welke eigenschappen heeft een 'zwarte stem'?

Mensen zeggen wel eens dat iemand echt een zwarte stem heeft. Hoe herken je die? Aan welke eisen moet die voldoen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Een zwarte stem is warm, levendig en swingend. Klinkt vloeiend met tussenklanken. Ze klinken meestal krachtig, met gemak gezongen. Je zult heel zelden een iele,schrille stem horen zoals bij blanken wel het geval kan zijn. Ze kunnen met gemak hoge tonen uitbrengen en klinken dan nog helder of heel diep warm zingen. Een stem als van Barry White kan ik me bij geen blanke voorstellen. Er zijn genoeg blanke jazz zangeressen, maar het bereik wat bijv. Ella Fitzgerald heeft en de speelsheid waarmee ze zingt is ongeëvenaard en kan alleen bij een zwarte stem horen.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

klinkt als de stemmen van donkere zangeressen en zangers,meestal wat lager en meer volume.ook vind ik dat t klinkt alsof de neus wat dichter zit.vaak zijn t prachtige krachtige stemmen.denk aan aretha franklin,whitney houston,alicia keys.maar er zijn ook bv blanke zangeressen met een zwarte stem,zoals anouk,amy winehouse,annastacia etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel bass
met een 'soul' sound
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals deze uitspraak bedoelen ze dus het zwarte stem volgens mij.
Alle blanken zijn belachtelijk; De zwarte stem van Huckleberry Finn..