Kan je huilen puur door fysiek pijn?

Als men pijn heeft schreeuwt hij het vaak uit. Vroeg me af of je kan huilen puur door de fysieke pijn? Of komt daar gewoon een bepaalde emotie los door de schrik en het gevoel van niet meer kunnen dat je gaat huilen en niet zozeer om de pijn zelf.

De pijn is een oorzaak, en de emotie die daarbij komt kijken het gevolg. Of kan je echt puur door het gevoel van pijn huilen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (7)

Ja zeker! Ik ben een paar dagen geleden hard gevallen en dat deed behoorlijk pijn en ik heb wel even zitten janken, ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Ik denk dat zeker kinderen huilen alleen om de fysieke pijn die ze ervaren op het moment. Als volwassenen hebben we geleerd op je tanden te bijten en niet te huilen, maar somns moet je echt moeite doen en springen de tranen in je ogen, die komen daar echt als reactie op de pijndie je voelt op dat moment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je
Laat is zo zeggen... ben 1 keer bevallen. de emotie's waren op HET moment ver te zoeken ik wilde maar 1 ding ...... dat de pijn over was! Klinkt heel vreemd maar stond toen echt niet stil bij "je krijgt er wat moois voor terug!"

Die pijn was echt fysiek de rest kon mij gestolen worden op dat moment!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, ik was ook echt een heks op dat moment..
tuurlijk, ook al is het geen schok. Waneer je langer last hebt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou en of.
vooral als het langer duurt.
chronisch is.
bij reuma bijvoorbeeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker. Pijn is emotie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand een baksteen tegen je hoofd gooit, huil je niet omdat je verbaasd bent dat iemand je zoiets aandoet...
Achteraf pas, jaren later.

Heel onverwachts van achter en je gaat niet bewusteloos, huil je gewoon van de fysieke pijn hoor..