hoe kan ik een dierenvel terug soepel maken ...?

ik heb een dierenvel geerfd van mijn grootvader, maar die is helemaal hard geworden, dus hoe kan ik die terug soepel maker ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Blank leervet van het merk Rapide. Dit is vrij zuiver en daar
krijg je zelfs heel oud leer nog soepeler mee.

Antwoorden (2)

Dierenvel kan je flexibel maken door hem in spirtus te dopen en hem een uurtje in laten weken en daarna afspoelen met water, en dan is je dierenvel weer helemaal tip top!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
spiritus moet je niet doen... Dit droogt de huid nog meer uit!
min is niet van mij overigens
Een hard geworden dierenvel wordt weer soepel door ze met lederolie of ricinusolie(wonderolie) goed in te vetten.

Toegevoegd na 4 uur:
- De Dierenhuid & Vacht is hard geworden, wat nu?
Een oude of te snel gedroogde Dierenhuid en of Vacht kan een stug, hard vel hebben.
De van nature aanwezige Lanoline is dan opgedroogd.
DE oplossing is een Lanolinebad.

Toegevoegd na 4 uur:
http://weeskins.nl/dierenhuiden/1.php?page=1b