welke sateliet was op 25 december 2013 om ca. 9.00 uur in het ZZW van oost naar west boven Nedeland zichtbaar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn weinig satellieten die van Oost naar West bewegen; ze bewegen of met de aarde mee richting Oosten of ze hebben polaire banen, dus Zuid - Noord of omgekeerd. Om 9:00 uur is de zon net op in het SSW en omdat je daar iets ziet bewegen, kan het heel goed de weerspiegeling van een vliegtuig zijn, dat van onderen beschenen wordt. Het knipperen van boordlichten is in deze omstandigheid al niet meer te zien.

Toegevoegd na 5 uur:
De zon komt uiteraard niet in het SSW op maar in het SSO. Overigens zou het nog steeds een vliegtuig kunnen zijn, maar dat gaat sneller dan wat jij hebt waargenomen. Op dit tijdstip is in die richting ook een halve maan te zien( en Mars), maar dat zal het toch niet geweest zijn?