1. Anomalie komt van Griekse 'homalos' = gelijkmatig + a of an ervoor.
2. Evolutietheorie is een theorie die spreekt van een chronologisch tijdsverloop waarbij leven zich aanpast en zich zo 'opbouwt'.
3. Verklaarbaarheid is altijd theoretisch en zelden 100% maar binnen een grens van 90 à 100% of door beslissing van geleerden binnen een bepaald tijdperk, dus bijna verklaarbaar is eigenlijk juist.

Als je de evolutie van de mens neemt op het tijdperk van de aarde en dat herleidt tot 24 uren, ontstaat de mens pas om 20 seconden voor middernacht op die klok.

Er zijn tal van anomalieën die soms bijna verklaarbaar zijn, ik probeer heel eenvoudige voorbeelden te geven:
1. In de oudheid maar in de islam dacht men dat de mens 6000 jaren oud was, dat de zon rond de aarde draaide, en ook de aarde in zes dagen was gemaakt. Neem het Arabisch (verwant aan het Hebreeuws) en je komt voor zes dagen de term tegen, maar eyyamin betekent niet alleen dag, maar ook tijdperk, eeuw, tijdslengte. Arabisch voor 10 = ash'ra maar ash'ra in het Hebreeuws betekent ook 'veel' dus 1000 = veel x veel x veel. Ik behoor dus bij de zeldzame mensen die zowel het standpunt van de creationisten als het standpunt van de evolutionisten begrijp en kan verwoorden (ja, zelfs in overeenstemming brengen). Dit lijkt dus een anomalie, maar het is een taalfout en een logicafout (je kunt niet verwachten dat Arabieren de relativiteitstheorie kenden, maar binnen 1000 jaar zullen we zien dat veel van onze anomalieën ook wiskunde en taalfouten zijn, nederigheid blijft een noodzaak voor wetenschappers dus).
2. De C14 bracht gigantisch veel anomalieën aan het licht in de evolutieleer.
3. Soms zien we leven onstaan dat totaal weer uitgeroeid werd. De cultuur van de Grieken stond op debatniveau hoger dan onze huidige debatcultuur met enkel 'nieuwtjes'. Het taal- en informatieniveau van kranten stond tijdens WO II hoger dan het informatieniveau van Facebook.

Conclusie: De evolutieleer verloopt per definitie als een processie van Echternach met soms 3 stappen vooruit en 2 achteruit. Bepaald leven raakt uitgeroeid en andere lagere soorten overleefden wel. De Grieken stonden ver voorop met debatcultuur op de onze, maar ging weer verloren. Anomalieën behoren bij de kern van evolutieleer om ze in vraag te stellen en dan te bevestigen of te ontkennen of bij te sturen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is de Protoavis

Maar ik geloof in Schepping door God.