Met welk argument ontmantelde een wetenschapper uit De Beagle het ontstaansverhaal van de aarde in 6/7 dagen?

Ik heb geen mening over wat waar is en wat niet.

Ik meen me het volgende te herinneren uit een aflevering van De Beagle: een wetenschapper had binnen 1 zin de logica van het ontstaansverhaal in 7 dagen ontmantelt.
Er was geloof ik iets dat niet klopte aan de volgorde waarin de schepping gebeurd zou zijn.

Is er hier iemand die zich kan herinneren welk argument dat was?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

deel 11, van 29 november
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hoeft geen wetenschapper te zijn om in te zien dat het scheppingsverhaal niet op waarheid berust. Zo wordt er bijvoorbeeld in dit scheppingsverhaal gesteld dat het water afkomstig zou zijn van boven het 'hemelgewelf', waar ONDER de sterren (die dienen om ons te verlichten) zouden hangen. Kortom, dit scheppingsverhaal is geschreven vanuit de visie van een mens zonder telescopen die geen enkel benul had van het bestaan van planeten of van hoe de waterkringloop zou werken. Het valt dus volledig in het hoekje van fictie. Doe ermee wat je wilt, maar wie gaat roepen dat dit scheppingsverhaal op waarheid is berust, heeft het niet goed gelezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het scheppingsverhaal uit de Bijbel berust op een verdere ontwikkeling van eerdere en andere scheppingsverhalen. Verder behoef je geen zwaardvechter te zijn om dat ballonnetje door te prikken.