Mogen gebruikte (LEGE) katheterzakken ook bij het (gescheiden) plastic afval?

Ik vervang geregeld katheterzakken, nl dag- en nachtzakken, op m'n werk. Allemaal plastic dus!
Nu vraag ik me af of deze niet ook in de zak van plastic afval kunnen. Wie heeft hier ervaring in?

In de tabel die ik vond op internet staat het echter niet bij....(zie afbeelding)

Picture for question
14 jaar geleden
9.7K

Het beste antwoord

Ziekenhuizen gooien ze soms weg bij het geinfecteerd materiaal (een aparte afvoerstroom). Dat komt omdat er in een ziekenhuis soms bloed of bacterien in de zak kunnen zitten. Maar als je thuis gewend bent ze gewoon bij het afval te doen, kunnen ze nu bij het plastic. Voor het recyclen van plastic wordt het aangeboden plasticafval namelijk sterk verhit. Dit vernietigt de aanwezige schadelijke stoffen en ook de bacteriën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik neem aan dat er voor gespecialiseerde bedrijven andere inzamelingswijzen bestaan. Zou dit niet toetsen aan de richtlijnen voor huishoudens.
Mij gevoel zegt dat ze er niet bij horen maar zeker weten doe ik het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar had ik nog niet eens over gedacht en gooide de zakken gewoon bij het normale vuil. Maar het is gewoon plastic, dus hoort eigenlijk daar thuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien zit het niet bij het plastic afval door de afval stoffen die in de urine kunnen zitten?
wij gooie ze ook gewoon in prullenbak,